Pages

Friday, July 30, 2010

My business made yunomies collection = Moja kolekcja kubków "barowych".

 I'd like to show you my collection of stackable cups, business made yunomies. They have stamped name and logo of the manufactures, but I'm afraid this says nothing to people outside Poland. Doesn't matter, I like my collection. In Poland we sometimes call these cups "barowe" to describe cups using in our "milk bars" , witch are Polish form of cafeteria.
-----
Ja zawsze mówiłem na takie kubki "barowe". Pytałem znajomych o te nazwę, niektórzy też jej używali/używają, inni nie.  Takie kubki można spotkać w barach mlecznych, kto nie był, powinien pójść, bo nie wiadomo jak długo będą jeszcze funkcjonować w naszej rzeczywistości.
My ceramicy, czasami używamy japońskiej nazwy yunomi, określającej kubek, który jest wyższy niż węższy, z podtoczoną stopką, przeznaczony do użytku codziennego, w odróżnieniu od odświętnej raczej miski na herbatę, chawan. No więc kubki barowe to wypisz wymaluj nasze rodzime yunomi, co nie?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 11
 12
 13

4 comments:

Wiewióra said...

Ehhh nostalgicznie się zrobiło :) kubki nr. 7 goszczą jeszcze w moim rodzinnym domu choć nie używane od lat zalegają na półce i nikt nawet nie próbuje ich wywalić.

Ryszard Grosz said...

Tak, ja uwielbiam te kubki, jadałem często w barach mlecznych, w różnych miastach. Nr 7 pochodzi z zakładów w Tułowicach, nie wiem czy jeszcze istnieje, przypuszczam, że wątpię. Ale za to mamy glinę z Tułowic, z miski zrobionej z tej gliny Twoja zaspana maszyna losująca wylosowała dwóch zwycięzców !
Jeżeli będziecie wywalać kubki z Twojego rodzinnego domu, chętnie przyjmę...:)

am said...

poszukam czegoś :)
(miłośnik niegdysiejszych barów mlecznych)

Ryszard Grosz said...

Super, dzięki !