Pages

Tuesday, February 25, 2014

Sgraffito? Batik?

Tegoroczna wystawa pracowniana pod hasłem technik zdobniczych. Sgraffito, batik. Co ja o takim sgraffito uważam...No uważam, że to bardzo ciekawa technika zdobienia. Bardzo rysunkowa. Jeżeli ktoś lubi rysować, jeżeli ktoś jest bardziej rysownikiem niż ceramikiem, albo nawet jest tak samo rysownikiem jak  ceramikiem, i chciałby połączyć te dwa żywioły....to jest to technika właśnie dla niego. Tak, zdecydowanie dla niego. Kolory muszą być kontrastowe. Na biała glinę kładzie ciemną, i odwrotnie. Mogą być angoby. A potem bierze coś ostre i wydrapuje dekorację odsłaniając to co pode spodem. Spode czarnego białe i odwrotnie. Kontrastowo! Na zdjęciach poniższych można dostrzec ptaszka na talerzu narysowanego woskiem i techniką sgraffito przez autora tego bloga.

A batik? No to ja nie wiem. Ja się zajmowałem z batikiem, takim bardziej tradycyjnym, z woskiem na jedwabiu, kantingami i różnymi takim, przez wiele lat. Ale w przypadku ceramiki, to inna sprawa. Trzeba przyjść na zajęcia, inaczej się nie da! Zapraszamy :)






No comments: