Pages

Wednesday, August 4, 2010

Flat bottomed bowls = Miski płaskie na dnie.

Last Sunday when the gas kiln was cooling down I was throwing these flat bottomed bowls with strait walls. There's a simply reason for this flat bottom. In our studio we use two types of clay, both are grogged, and one of them heavy. So then I reclaim my throwing, trimming and hand buildings scraps I usually got a very good clay but with rather big grog. This clay is good for throwing but difficult for trimming for me. So I try to use this clay for forms which don't need to be trimmed. Like the mugs or these flat bottomed bowls...I wonder how they'll go...
------
Tego ten, w ostatnią niedzielę czekając aż ostygnie piec zabrałem się za toczenie misek o płaskim dnie. Wzięło się z tego, że dzień wcześniej w kuchni Mateusza i Ani w Radzyminie zapatrzyłem się na miskę Kasi Modrzejewskiej, o płaskim dnie właśnie. Znam te miski Kasi dobrze i zawsze mi się podobały. Po wypale wróciłem do domu i nagle wieczorem zdałem sobie sprawę że ta forma może się doskonale nadawać do mojej re-gliny, która składając się z różnych glin używanych w pracowni zawiera najczęściej sporo szamotu. Tak sporo i tak dużego, że kiepsko się okrawa naczynia z niej wytoczone. Narzędzie wyrywa ziarna na le wo i prawo, powstają dziury, no nie lubię tego! A miski na płaskim dnie nie muszę okrawać, no tak czy nie? No tak, to znaczy nie wiadomo, okaże się jak to poszkliwię i wypalę. Ciekaw jestem jak to wyjdzie...



I like these season fruit !
Bardzo lubię owoce o tej porze roku, ter śliwki są duże i bardzo słodkie !

No comments: