Pages

Thursday, August 26, 2010

Wood firing - the pots = Wypał drewnem - prace.

Here are some results of last wood firing cone 10. Shinos went very good, occasionally with accents from cobalt ash glaze on the mugs. Some time ago I made ash glaze and decided to add some cobalt carbonate as a colorant.But my hand shaked so I added to much of cobalt. The glaze turned out very blue and..nice in fact, so I use it to make blue accents outside my mugs. I like the contrast between oranges and reds of shino, and this blue.
Back to the results, see the pictures below...
Thanks for watching and reading my blog.
--------
Oto niektóre naczynia z ostatniego wypału drewnem, temp 1300 stC, redukcja. Shino wyszło bardzo dobrze, na kubkach dodałem akcenty z mojego trochę "zepsutego" szkliwa popiołowego. Jakiś czas temu nazad zrobiłem szkliwo popiołowe,a potem próbowałem je zabarwić lekko kobaltem. Ale ręka mi się zatrzęsła i dodałem dużo za dużo. Byłem pewien, że to zwaliłem ale wyszło całkiem miłe intensywnie niebieskie szkliwo, które stosuję jako akcenty za zewnątrz niektórych naczyń. Lubie kontrast pomiędzy ciepłymi pomarańczami i czerwieniami shino i tą niebieskością. Poniżej trochę naczyń....
Cieszę się, że do mnie zaglądacie.



 back to Warsaw

4 comments:

Wiewióra said...

Bardzo mi się podobają Twoje kubasy. Także te z akcentami :) pozdrowionka.

Plastusia said...

Mój faworyt to kubek na siódmym zdjęciu od góry.

am said...

Stawiam na ósemkę :)
Widzę, że kolejną eskapadę zaliczysz do udanych.
Pozdrawiam.

Ryszard Grosz said...

Dziękuję za uznanie:)
Tak, to była udana wyprawa, poznałem bardzo miłego konia, który próbował zjeść Dorotce koszyk wiklinowy, ha ha ha. Naprawdę!